Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Saeimas atbilde

Pievienota: 18. Dec 2009, 20:16

Pievieno komentāru

Citas galerijas no lietotāja naatre

Atbilde no Saeimas



vēstule Gerhardam
LR Satiksmes ministram
K.Gerharda kungam
xxxx xxxxxxxxxx
dzīv. xxxxxx xxxx, Jelgavā, LV 3002

iesniegums.

Labdien!
LNT ziņās redzēju sižetu par motocikla ikgadējās nodevas palielināšanu un jutos pārsteigts par Jūsu izteikumiem. Kā var motocikls būt luksusa prece, tas taču ir transportlīdzeklis gan pēc likuma gan arī pēc būtības. Tādā gadījumā arī pārējie transportlīdzekļi uzskatāmi par luksusa precēm, tai skaitā velosipēdi. Luksuss varētu būt jahtas vai lidmašīnas, jeb piemēram Bentley markas automobiļi.
Ja kritērijs ir luksuss, vajadzētu nošķirt 125 cm3 skūteri 300 Eur vērtībā no dārga čopera vai superbaika. Arī automobiļi VAZ un Porsche ekskluzivitātes ziņā nav salīdzināmi. Visā Eiropā cilvēki brauc ar moci, jo tas ir lētāk (patēriņš 3-3,5 litri uz 100km), ātrāk un ir plašākas iespējas to novietot, nevis tāpēc, ka nebūtu kur likt naudu. Ar skūteriem pārvietojas liela daļa jauniešu, kuriem diemžēl nav tik liela alga kā Jums godājamais ministra kungs, lai iegādātos dārgas mašīnas. Un neaizmirsīsim, ka motocikls neaizņem tik daudz vietas uz mūsu ceļiem un nerada sastrēgumus, pretēji Jūsu automobilim. Motocikls lai arī mazs, ir dinamiskāks un veiklāks pilsētas satiksmē.
Saskaņā ar likuma Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu 2.pantu, transportlīdzekļu ikgadējās nodevas mērķis ir veidot valsts autoceļu un pašvaldību ceļu un ielu uzturēšanas finansiālo pamatu. Vai ir pamats uzskatīt, ka pēdējā laikā šis ceļu uzturēšanas pamats ir iznīcināts, ka 16-kārtīgi ir jāpalielina transporta nodeva? Vai tad ceļu būves materiālu un darbaspēka izmaksas ir tik būtiski palielinājušās?
Jau tagad, samazināto ienākumu dēļ gadā ar moci nobraucu 3000 km gadā, bet ar vieglo automobili apmēram tikai 4000 km gadā, tātad mazāk lietoju autoceļus. Nav savienojama nodevas palielināšana par 1666 %, ar manu ienākumu palielinājumu, jo ienākumi nav palielinājušies vispār. Un Jūsu zināšanai, motocikla bākas piepildīšanai vajadzīgi 10 lati, kas nav vienāds ar Jūsu argumentos minēto, ka plānotā nodeva ir vienas bākas vērtībā. Uzskatu, ka nav pamata nodevas palielinājumam, jo nav pieejama informācija par ceļu uzturēšanas izmaksu palielinājumu. Jums varbūt tā liekas sīknauda, taču Latvijas reģionu iedzīvotājiem mūsdienās pat 3 lati ir liela nauda.
Uzskatu par nekompetenci no Jūsu puses ieviest nodevu par laiku, kad mans tā saucamais motocikls - Piaggio skūteris, 250 cm3 stāv garāžā nelietots. Motosezona Latvijā ilgst apmēram 5-6 mēneši. Tas nav tiesiski likt man maksāt par garāžā stāvošu moci, jo tas tobrīd nelieto autoceļus.
Ceru ka ņemsiet vērā manus iebildumus, jo, ja šie abi grozījumi tiks pieņemti, uzskatīšu par savu goda lietu piedalīties visos protestos, kā arī uzskatīšu par cēlu mērķi aģitēt savus radiniekus un paziņas pret jūsu partiju TB/LNNK un Jums personīgi vēlēšanās, jo šāda nelojalitāte pret savas valsts pilsoņiem, neaizstāvot to finansiālās intereses, satiksmes ministram nav piedodama.
Saskaņā ar Iesniegumu likuma 5.pantu lūdzu atbildē uz iesniegumu norādīt apsvērumus, kas ir par pamatu šādai iestādes rīcībai, pieņemot grozījumus likumā Par transportlīdzekļu ikgadējo nodevu.

Ar cieņu,
xxxxxx xxxxxxxxx

2009. gada 26. novembrī.

Atbilde no SM