Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 2 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Dižķibele pāriet revolūcijā!!! (Papildināts)

Pievienota: 14. Feb 2011, 18:48
Atjaunota: 23. Mar 2011, 00:09

Komentāri (104)

Citas galerijas no lietotāja osiic

Nu tā... Iepriekšējie piedzīvojumi ar motora izjaukšanu ir apskatāmi tieši šeit: ateja

Tātad sekojošs razklads pēc visa iepriekš redzētā: izrādījās ka tomēr cilindram nav gilza, bet ir nikasils Bet tas nekas, jo nikasila augšdaļā bija dažās švīkas no saplīsušā vārsta, kuras tika likvidētas pie ļoti minimālas izslīpēšanas (noņemts tika 0.02mm - respektīvi divas simtdaļas no milimetra, jo nikasila klājums parasti ir no 0.10-0.12mm) un tagad viss ir kārtībā

Te ievietoju detaļu sarakstu ko pasūtīju savam bumbvedējam :
virzulis, gredzeni abiem virzuļiem, suhāriki visiem vārstiem, 4 izplūdes vārsti, lietota galva no UK (tur komplektā ir vārstu vāks, abas sadalenes, visi vārsti ar atsperēm, suhāriem un čaškām un piedzenošais sadaleņu zobrats), lielais blīvkomplekts, klaņu šāles (bija dilums un izlēmu mainīt), ģenerātora vāka korķis (iepriekšējais doģiks bija iznīcinājis viņam 6kanti), vārstu blīvslēgi un vēl daži blīvslēgi motoram, sprostgredzeni Laikam tas viss - a varbūt kaut kas aizmirsās

Pēcāk sūtīšu arī vārstu šaibas, lai regulētu atstarpi. To varēs izdarīt tad, kad būs pieslīpēti vārsti: tos slīpēšu pēc jaunās metodes - nevis ar slīpējamo pastu, bet ar kaut kādu tur lāzerfrēzi vai ko tamlīdzīgu (Teikas Arnis ieteica, taču precīzi neatceros kā to verķi sauca).

Kloķvārpstai šāles nesūtīšu jo tur diluma nav vispār
Protams ir arī dažas bildes no salikšanas procesa

Te man vārds dažiem labiem pļūtītājiem (viņi paši zinās, kuri tie ir): kā var redzēt tad motors ir nomazgāts tīrs un skaists. Un ņemot vēra ka es ikdienā skrūvēju motorus, tad man liekas ka es pats labāk zināšu kad man mazgāt motoru un kad nē! Ja motors jājauc ārā pilnībā, tad nav pilnīgi nekādas jēgas viņu mazgāt pirms izjaukšanas, jo kā jau minēju iepriekšējā galerijā, tad pēc izjaukšnas viņš atkal būs jāpārmazgā! Ja nu protams kādam nav motoru mazgāšanas mānija
Jāmazgā pirms jaukšanas būtu tad, ja motors nav jājauc pilnībā - tjipa jānoņem tikai galvas, vai arī kaut kādi sānu vāki utt... Esmu runājis







Viena daļa no detaļām Pārējās vēl ceļā



Priecēja arī tas, ka kārbai nebija nekāda diluma pazīmes - ne zobratiem, ne dakšiņām



Sehr gut









Neliels turpinājums, kas palēnām tapa šodien

Ja jau motors izjaukts, tad izlēmu arī ka starteri pārjaukšu - drošs paliek nedrošs Protams ka iekšā viss bija oki doki un tā nu atlika izmazgāt putekļus, pa jaunam sasmērēt un likt kopā









Izmazgājam cilindrus, saliekam uz virzuļiem jaunus gredzenus, uzliekam virzuļus, uzliekam cilindru blīves, pozicionējam gredzenus uz virzuļiem un krāmējam virsū cilindrus

Vispirms vienu....





pēc tam otru...





Un te jau nedaudz sāk izskatīties pēc motora



Tagad jāaizņemās sajūga iekšējā groza turētājs, lai varētu likt virsū sajūgu un pēc tam arī visu labās puses vāku

.....

Nu tā - vajadzīgais štrums tika dabūts un attiecīgi varam turpināt krāmēt tālāk motoru
Nākamais secībā ir sajūgs ar visām no tā izrietošajām detaļām

Šeit var aplūkot groza ārējo daļu pirms instalācijas





Te ir groza iekšējā daļa, kuru bez pareiza instrumenta ir diezgan pagrūti noturēt, lai pievilktu skrūvi pēc remonta manuāļa noteiktajiem spēkiem



Šādi izskatās tas spec instruments, kurš arī ir tikai kā viena no modifikācijām!



Uzliekam spec štrumu un velkam skrūvi



Skrūve pievilkta un pēc manuālī norādītās informācijas - nokernēta



Sajūga diski arī uzlikti un tālāk kārta visam labās puses vākam ar tosola sūkni









Nu re - visa labā puse ir pilnībā nokomplektēta Nākamais būs ģenerātora vāks, kuru likšu virsū, kad dabūšu vāku no pulverkrāsošanas, jo korozija tur mēģināja noēst nost krāsu Man nepatika kā izskatās



Tagad jāķerās klāt galvu izjaukšanai, mazgāšanai un pārbaudei, pirms viņas dot uz slīpēšanu

........

Nu tā - dabūju vāku no pulverkrāsošanas un tagad laiks salikt līdz galam ģenerātora pusi Visu protams nozmazgājam - ieskaitot skrūves



Vākā ieliekam spoli un aizdedzes nolasītāju...



... karterī ieliekam startera zobratus



Un pirms vāku uzlikt virsū - sasmērējam ar silikonu to gumiju, kas aptver vadus, kuri nāk no spoles un nolasītāja un tiek iespiesti starp vāku un karteri



Nu tā - no sāniem motors ir salikts un tagad gaidu kad buus galvas safrēzētas, lai varētu arī tās likt virsū un drīzumā jau taisīt WRRROOOMMM

... Kā jau iepriekš minēju, tad galvas bija iedotas uz frēzēšanu, jo Teikas Arnis teica ka tā ir riktīgi labā štelle un visam vēl plusā viņam darbnīcā ir bilde, kā izskatās kroseniekam nomainītas vārstu sēžas un viss saslīpēts Korsačam ir šitā:







Dabūju abas galvas motoram pēc frēzēsanas! Bildēs reāli to redzēt nevar, bet dzīvē izskatās labāk nekā jaunām galvām no ražotāja!!!





Es biju iepircis jaunus izplūdes vārstus, bet ieplūdniekus atstāju vecos, jo tiem nekāda vaina netika manīta Uzreiz varu pateikt ka pats frēzēšanas process nav lēts - vidēji 10Ls par vārstu un sēžu. Arnis stāstīja ka vecos vārstu uzdegumus un laikam arī visus uzdegumus kas ir izplūdes kamerā, tīra ar ledu! Un savukārt vārstu blīvējumu pārbauda ar gāzi - tā ka pa nopietno! Process ir tik dārgs, jo paiet ilgs laiks, kamēr galva tiek iestatīta frēzē - cik sapratu, tad uzparikte ir digitāla un tiek ķertas tūkstošdaļas
Svarīgi arī tas, ka sēžas safrēzē tā lai piemēram veicot vārstu šaibošanu, šaibu biezums izplūdes vārstiem, vai arī ielūdes vārstiem būs vienāds

Labi - te mazliet no procesa un protams ka viss ir nomazgāts un satīrīts









Mazliet tā saucamie "tips and tricks"...
Parasti visiem močiem zem vārstu atsperēm ir pamatne un te ir viens āķis ar to pamatni. Pirms liekat virsū jaunus vārstu blīvslēgus, pārbaudiet vai to blīvslēgu var izmaukt cauri atsperes pamatnei, jo var gadīties ka viņš cauri neiet. Tas jau nav nekas slikts, ja vien sākumā jau nav uzstādīts tas blīvslēgs, kuram kā sapratāt neiet pāri atsperes pamatne Diezgan pasen atpakaļ es ieberzos tā vienreiz un ticiet man - ja galvas uzbūve ir sarežģīta (piemēram kā šitajam motoram), tad pēc tam noņemt to bīvslēgu nesaplēšot, lai uzliktu to atsperes pamatni, ir sasodīti grūti
Vārsta kāju arī nedaudz iesaku sasmērēt ar eļļu - lai nav galīgi sauss pie pirmās darbināšanas
Tā saucamos suhārikus parasti no iekšpuses sasmērēju ar smēru - lai turās klāt vārstam, kad viņus liek virsū Kad vārsts ir ielikts galvā, tad iesaku paņemt gumijas āmuru un viegli uzsist pa vārstu (nevis atsperi) - lai viss iesēžās savā vietā un ja arī kaut kas nebūs savā vietā, tad tas notiks uz galda, nevis tad, kad motoru piedarbinās un kad būs par vēlu

Tā - viena galva virsū un otra arī jau salikta un gatava instalācijai





Nu re - gandīz jau gatavs



.......

Nu tā - principā te jau būs beigas Uzkrāmēju virsū termostata korpusu un motora ventilācijas/eļļas atplūdes kastīti



Uzliku arī sadalenes un nomērīju vārstu atstarpes. Dienās dabūšu tās vārstu tabletes lai varētu visu beidzot salikt līdz galam. Tabletes atradu Hondā, jo citur viņas nebija uz vietas





Tad lūk - šitādā skatā nogādāju motoru pie moča uz garāžu un kā būs tabletes, tā likšu vākus virsū, motoru rāmī un taisīšu VROOMMM






P.S. No motoriem saprotu tik pat daudz, cik cūka no aviācijas