Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Tehnika, remonts

Tēma: Moto degvielas patēriņš

AutorsZiņojums
Niksons
25. Jun 2013, 11:58#101

Kopš: 10. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4597

Braucu ar: VOLVO


25 Jun 2013, 11:07:48 h1tman rakstīja:

25 Jun 2013, 11:06:49 QQlis rakstīja:
Nu esmu mobilajā uzlicis progu, kurā pildoties tu atzīmē cik ielēji, cik samaksāji un tekošo odometra rādījumu! beigās man izmet cik litri uz 100 km saskrien! esmu mēģinājis opīša režīmā braukt(līdz 120) rezultāts čut virs 5 litriem, kad atvelk tā pavairāk 6-7 un uz augšu!

Kā pozitīvo varu atzīmēt, ka saglabājas vēsture, kas ļauj apskatīties patēriņa dinamiku un izmaiņas laikā!


kas pa progu ? es ar gribu pameginaat

tik neaizmirsti ka odo dirsh D:


Es lietoju šo

-----------------
When you turn your ride on, does your ride turn you on ?

Offline

andrejins
25. Jun 2013, 13:12#102

Kopš: 21. Sep 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 1529

Braucu ar: BMW F650 Strada


25 Jun 2013, 11:58:03 Niksons rakstīja:

25 Jun 2013, 11:07:48 h1tman rakstīja:

25 Jun 2013, 11:06:49 QQlis rakstīja:
Nu esmu mobilajā uzlicis progu, kurā pildoties tu atzīmē cik ielēji, cik samaksāji un tekošo odometra rādījumu! beigās man izmet cik litri uz 100 km saskrien! esmu mēģinājis opīša režīmā braukt(līdz 120) rezultāts čut virs 5 litriem, kad atvelk tā pavairāk 6-7 un uz augšu!

Kā pozitīvo varu atzīmēt, ka saglabājas vēsture, kas ļauj apskatīties patēriņa dinamiku un izmaiņas laikā!


kas pa progu ? es ar gribu pameginaat

tik neaizmirsti ka odo dirsh D:


Es lietoju šo


Es izmantoju Šo

[ Šo ziņu laboja andrejins, 25 Jun 2013, 13:12:35 ]



-----------------
Purkšķinu ar vienpodnieku...

Offline

MIGs
25. Jun 2013, 13:14#103

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Kuram no tiem softiem ir funkcija "Tweet this" ?!
Nu tipa "Pielēju pilnu bāku #Buržujs #kruta, #pārējie_ubagi #vai_cik_dārgs_benzīns".

-----------------

Offline

andrejins
25. Jun 2013, 13:29#104

Kopš: 21. Sep 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 1529

Braucu ar: BMW F650 Strada


25 Jun 2013, 13:14:23 MIGs rakstīja:
Kuram no tiem softiem ir funkcija "Tweet this" ?!
Nu tipa "Pielēju pilnu bāku #Buržujs #kruta, #pārējie_ubagi #vai_cik_dārgs_benzīns".


Vai tad ir kāds softs ko nevar sajūgt ar FB un twitteri? Viņiem, gan tikai ir problēma, ka nevar neliet pilnu bāku, bet ar mo tā galīgi nav problēma

-----------------
Purkšķinu ar vienpodnieku...

Offline

mexa
25. Jun 2013, 20:26#105

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

es arī dzirdēju ka sportisti statoilu nelieto, pats arī statoi tikai ārkārtas gadījumā lietoju, dinamika patīkamāka, ā un leju tikai 98

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Niere
25. Jun 2013, 21:03#106

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8115

Braucu ar:


24 Jun 2013, 09:08:54 naatre rakstīja:

14 Feb 2013, 19:10:28 Niere rakstīja:
padomājiet kaut no loģikas viedokļa - degvielas tirgotāji ir pakļauti tik pamatīgām pārbaudēm gan no VID degvielas kvalitātes kontroles dienesta,

īpaši jau, kad transportniekus atdalīja atsevišķā uzņēmumā, kur šie izteikties par bijušo darba devēju varēja kā vien ienāk prātā. ceru, ka tagad tur situācija būs mainījusies. redzu, ka no vecajiem palikuši sakarīgākie.

Niere, esi pārliecināts, ka kāds šos kontrolē? Piemēram B100 ziemā reti kurš lej, un ja lej tad DUS sūknis šķauda, rīstās un beigās nedarbojas vispār. Paiet ziema, B100 ir nostāvējies tvertnē 6 mēneši, sācis jau noslāņoties, domā, kāds ārā lej? Man liekas, ka pielej svaigu un tirgo nost.

Sašķidrināto gāzi tāpat, ir paredzēta DUS aparātu kalibrēšana 2x gadā, bet reālā dzīvē notiek tikai formāla uzlīmes uzlīmēšana pret samaksu. Gāzes sastāva un atbilstība MK noteikumiem, nu neņems VID paraugus un tos netestēs lauka apstākļos.

Par Statoil šoferiem, saki lūdzu, kāpēc nav manīti darba piedāvājumi uz statoila degvielas vedējiem? Cik esmu manījis DUS operatorus tikai aicina darbā. Varbūt tur ir savējo sistēma?


lūk, palasa Tavus tekstus nekā nesapratējs, un nodomā - "re, kā tos neliešus kārtējais specs atmaskoja!"

1. par B100 (100% RME) biodegvielu:
par tā klātbūtni DUSos komentēt nemāku, jo sevi cienošs degvielas tirgotājs to drazu tīrā veidā nepiedāvā.
gribēt no 100%tīga rapša metilestera ziemas īpašības, ir tas pats, kas sašust, ka pankūku eļļa ap 0C jākasa ar karoti no burkas.
kā redzi, specenē nekādas zemo temperatūru īpašības no produkta netiek prasītas.
Te Powerpoint rezentācija ar pietiekamu informāciju.

citāti:
"B100 stored in cold temperatures (less than 40º F) must be heated to at least 60ºF prior to distribution or blending into middle distillates of any grade."

"With any type of blending (splash, in-tank or bottom loading), putting B100 into a cold empty truck can cause the fuel to gel, prohibiting proper mixing."

Par jautājuma būtību. tiešām nezinu, kā notiek B100 aprite tiem, kas to tirgo, taču pavēro pats savu komentāru:
"Man liekas, ka pielej svaigu un tirgo nost."
Viss sabiedrības viedoklis sastāv no šiem liekas, šķiet, domāju utt.

par to, vai pārbauda kvalitāti.
slinkums meklēt, bet Googlī atradīsi gana daudz informācijas. ja viņiem ir bariņš mobilo laboratoriju, kuras rullē pa visu LV. ja Tev ir kāda pretenzija, zvani šiem, gan jau brauks pārbaudīt.

uz ātru roku atrasts pastāsts iz VID vietnes no 2004.gada, kad šo "servisu" palaida:
http://www.vid.gov.lv/ObjektsPopup.aspx?oid=173...;hl=1&type=2

"2004.gada februārī degvielas kvalitātes uzraudzībā VID Akcīzes preču pārvalde sāka izmantot mobilās degvielas kvalitātes kontroles ekspreslaboratorijas. Šādu laboratoriju izmantošana degvielas kvalitātes uzraudzības procesā ir saīsinājusi laika posmu starp degvielas paraugu izņemšanu un atbilstības novērtēšanas slēdziena saņemšanu, kas ir būtiski gan no patērētāju tiesību aizsardzības viedokļa (lai no aprites tiktu izņemta normatīvo aktu prasībām neatbilstoša degviela), gan arī no pašu uzņēmēju interešu viedokļa (lai gadījumā, ja degviela atbilst noteiktajām prasībām, uzņēmuma saimnieciskā darbība tiktu traucēta pēc iespējas īsāku laika posmu). No 2004.gadā veiktajām 435 pārbaudēm naftas produktu aprites jomā 291 pārbaudē ir veikta degvielas kvalitātes pārbaude ar ekspreslaboratorijām un pārbaudīti 846 degvielas paraugi. Kopumā naftas produktu aprites jomā veikto pārbaužu rezultātā konstatēts 51 pārkāpums, no kuriem 11 gadījumos konstatēta kvalitātes prasībām neatbilstoša degviela, veicot pārbaudi ar ekspreslaboratoriju. Kopumā 2004.gadā naftas produktu aprites jomā VID Akcīzes preču pārvalde izskatījusi un pieņēmusi lēmumus 95 lietās, tajā skaitā arī lietās, ko izskatīšanai saistībā ar akcīzes preču aprites noteikumu pārkāpumiem iesniegušas citas institūcijas (VID Finanšu policijas pārvalde, Muitas kriminālpārvalde, Valsts policija). Izskatīto un pieņemto lēmumu rezultātā par pārkāpumiem naftas produktu aprites jomā VID Akcīzes preču pārvalde 2004.gadā piemērojusi naudas sodu Ls 17,3 tūkst. apmērā un konfiscējusi 119 437 litrus naftas produktu."

Tātad no 846 pārbaudēm konstatētas 11 neatbilstības kvalitātes prasībām, kas ir nedaudz virs 1%. uzsveru, ka tas ir pirmais gads, kad šādas laboratorijas sāka rullēt apkārt.
Saprotams, ka tur runa par sīkiem tirgotājiem, kuri knapi velk kopā galus un spiesti iet uz visādiem kompromisiem. Cik zinu, tad gandrīz vai vienīgais pārkāpums, kas tajā laikā bija - auto dīzeļa vietā daži mēģināja pa brīdim notirgot kurināmo dīzeli, kuram nav nepieciešamās eļļojošās īpašības. Runāja, ka caur dažiem sīkajiem tirgotājiem mēģinājuši nogrūst "trubinieci", proti, no naftas vada zagto degvielu.

Par kalibrēšanu:
Tā precīzi tiek veikta pēc plāna un tas nav nekas sarežģīts, lai uz tā rēķina tur ko baigi šmauktu.
Par sīkajiem tirgotājiem nezinu, tur katra izmaksa uz niecīgo apjomu ir smaga nasta.
ja kādam vēlme uzzināt precīzāk, varu iedot cilvēka kontaktus, kurš ar to nodarbojas vismaz no 1993.gada. sakarīgs vecis, esmu drošs, ka visu izstāstīs detaļās.

Par Statoil degvielas vedēju šoferiem:
kā jau minēju, Statoil visu loģistiku (tostarp autocisternas un šoferus) nodeva citai kompānijai GRT Latvia SIA. Un tas notika kaut kur 2000šajā gadā. Par šī uzņēmuma kadru politiku neko nezinu.

Un te atkal:
jautājums par šoferiem slēpa sevī kaut kādu gatavu priekšstatu no kura iespējams bīdīti jau citi secinājumi. katrā ziņā jautās gluži vai tāds kā aizvainojums.

Rezumēju:
Pirms mēs būvējam savā galvā klišejas, izrietot no citu cilvēku "objektīvajiem" viedokļiem, ir vismaz jāpagūglē tēma.

Offline

karlsons
25. Jun 2013, 21:08#107

Kopš: 07. Oct 2009

No: Jelgava

Ziņojumi: 3415

Braucu ar: aprīļa sex sixty un motorzāģi

Vot vienaa topikaa tevi izseko, a otraa topikaa statoils ir balts un puukains. Un muusu vid ir nepiekukulojams. Un mums ir labaakaa degviela pasaulee.

-----------------
L/s tehnika, imports/eksports

Uz vēstulēm bez foto un seksa piedāvājumiem neatbildu (c) nezināmi pupi no zināma portāla

Offline

Niere
25. Jun 2013, 21:13#108

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8115

Braucu ar:


25 Jun 2013, 09:11:39 elf rakstīja:
Ja kompresijas pakāpe nav augstāka par 10, tad pilnīgi pietiek ar 95...

Esmu diskutējis ar vairākiem sportistiem.
Viņu argumenti nesniedzas tālāk par to pašu forumu "ekspertu" sniegumu.
Visi "mērījumi" pamatoti ar "fīlingu".
Galu galā, viņi ir tādi paši cilvēki, kas iespaidojas viens no otra un no sabiedrības naida kopumā.
Atrodi kādu privāto, kam nebūtu, ko bilst par šo uzņēmumu
Tostarp trešā daļa degvielas tirgus LV pieder Statoil. un ne jau uz privāto rēķina. uzņēmumiem problēmas nerodas - rodas sētas speciem.

Offline

MIGs
25. Jun 2013, 21:14#109

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Mazliet cita tēma... Par precizitāti.
Kādu 1-2 gadus atpakaļ bikīt programmēju privāto benzīntanku. Tobiš padsmit tonnu muca ar pistoli, skaitītāju, čipu un/vai kodu autorizāciju utt. Karoče benzīntanks.

Nu precizitāti piekalibrēt varēja +- ok, pieļauju, ka benzīntankos tas notiek smalkāk, precīzāki sūkņi/skaitītāji utt. nēkā šim itālim.
BET kas mani smagi, jo smagi pārsteidza bija tas, ka brīdī kad muca ir sausa, ārā nāk putas un dikti daudz gaiss, bet aparāts skaita tāpat, kā iepriekš.
Proti - kannā ~1-2litri dīzelenes a uz tanka raksta, ka esi ielējis 20.
Ok, pieļauju, ka benzīntankā stāv kāda prasta sistēma, kas šo nepieļauj. Nierem ir komentāri ?!

Kā arī tas, ka atkarībā no temperatūras mainās, gan mucas izmēri, gan izmēri ko aizņem atiecīgā degviela.
Nez vai benzīntankos tas viss tiek automātiski ierēķināts, jeb tas viss ir "Pieļaujamā kļūda" ?!

-----------------

Offline

Niere
25. Jun 2013, 21:18#110

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8115

Braucu ar:


25 Jun 2013, 21:08:39 karlsons rakstīja:
Vot vienaa topikaa tevi izseko, a otraa topikaa statoils ir balts un puukains. Un muusu vid ir nepiekukulojams. Un mums ir labaakaa degviela pasaulee.

ooo, ja Tu zinātu, kā VID neieredz Statoil.
Nav īstā vieta izvērsties par tēmu, bet viss grozās ap to, ka tā nav kompānija, kuru var kurš katrs ierēdnītis izģērbt.

vēl - par kukuļošanu mūsu sabiedrība spriež pēc savas gatavības kukuļot un kukuļus pieņemt.
kādēļ es arvien aizstāvu šo uzņēmumu - tam ir skandināvu biznesa kultūra augstākajā izpratnē.
par kukuļu izspiešanu atkal varētu stāstīt, bet tos neizspieda pat TP ar savu visaptverošo varu valsts institūcijās.

Offline

Niere
25. Jun 2013, 21:28#111

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8115

Braucu ar:


25 Jun 2013, 21:14:52 MIGs rakstīja:
Proti - kannā ~1-2litri dīzelenes a uz tanka raksta, ka esi ielējis 20.
Ok, pieļauju, ka benzīntankā stāv kāda prasta sistēma, kas šo nepieļauj. Nierem ir komentāri ?!

Kā arī tas, ka atkarībā no temperatūras mainās, gan mucas izmēri, gan izmēri ko aizņem atiecīgā degviela.
Nez vai benzīntankos tas viss tiek automātiski ierēķināts, jeb tas viss ir "Pieļaujamā kļūda" ?!

Nav iespējams komentēt konkrēto gadījumu, bet varu teikt visai vienkārši - katrā DUS atrodams speciāls mērtrauks. Jebkurā brīdī vari pieprasīt, lai DUS operators vai vadītājs pierāda, ka atbilst normai. cik atceros, tā bija +/- 50ml uz 10L.
13 gadu laikā, lai kā daudzi kasījās, jo viņiem "likās", ne reizi netika konstatēta neatbilstība.
O, te varētu jautrus pastāstus klāstīt, kā dažs sabiedrībā pazīstams deguns apluzies, jo bijis pārliecināts, ka apjāts.

Par tiem degvielas tilpumiem:
to nosaka pēc blīvuma @+15C. Jā, ja sasaldēsi degvielu vai uzkarsēsi, tai apjoms mainīsies.
taču par to nav jāsatraucas. terminālī, izrakstot pavadzīmi, viss tiek primāri rēķināts pēc svara (pavadzīmē gan ir visādās citādās izteksmēs, tostarp aktuālajā temperatūrā).
Bet pazemes mucās temperatūra ir visai konstanta gan ziemā, gan vasarā. tas viss ir atstrādāts un neesmu dzirdējis, ka radītu probzas.

Offline

karlsons
25. Jun 2013, 21:48#112

Kopš: 07. Oct 2009

No: Jelgava

Ziņojumi: 3415

Braucu ar: aprīļa sex sixty un motorzāģi


25 Jun 2013, 21:18:18 Niere rakstīja:

25 Jun 2013, 21:08:39 karlsons rakstīja:
Vot vienaa topikaa tevi izseko, a otraa topikaa statoils ir balts un puukains. Un muusu vid ir nepiekukulojams. Un mums ir labaakaa degviela pasaulee.

ooo, ja Tu zinātu, kā VID neieredz Statoil.
Nav īstā vieta izvērsties par tēmu, bet viss grozās ap to, ka tā nav kompānija, kuru var kurš katrs ierēdnītis izģērbt.

vēl - par kukuļošanu mūsu sabiedrība spriež pēc savas gatavības kukuļot un kukuļus pieņemt.
kādēļ es arvien aizstāvu šo uzņēmumu - tam ir skandināvu biznesa kultūra augstākajā izpratnē.
par kukuļu izspiešanu atkal varētu stāstīt, bet tos neizspieda pat TP ar savu visaptverošo varu valsts institūcijās.

Pielauju ka statoils arii varetu nekukulotiess, aber visi paarejie?

-----------------
L/s tehnika, imports/eksports

Uz vēstulēm bez foto un seksa piedāvājumiem neatbildu (c) nezināmi pupi no zināma portāla

Offline

Niere
25. Jun 2013, 21:48#113

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8115

Braucu ar:


25 Jun 2013, 10:21:05 feciic rakstīja:
Paturpinot par Statoil, 4 gadus atpakaļ ziemā saskāros ar interesnatu lietu autosam-pēc uzpildīšanās vieno no DUS'iem autosam pazuda jauda un patēriņs pa šoseju borta datora ierasto 6-6,5 litru vietā bija 8,5-10 litri, arī bāka bija tukša nevis pēc 700 bet gan 500 kilometriem. iepildoties nākamajā stacijā atkal tas pats, pēc jau divām izmocītām bākām pierasktījos uz autosa dignaostiku lai saprastu kas par H, sagadījās iepildīties vēl citā Statoilā un volla-auto iet tā kā jāiet, patēriņs normā un arī ar bāku var nobraukt ierasto attālumu. īss bija mans prieks kad pēc nākamās uzpildes sapratu ka atkal esmu iepildījis sūdīgo degvielu un patēriņš ir kosmosā un autosa jauda pakaļā.
Ko Niere var piebilst šinī gadījumā? Autoss brauc ar E95, pildās 100% Statoil un problemātiskajā periodā gaisa temperatūra turējās zem -10grādiem.


13 gadu laikā, braucot ar darba devēja autosiem, protams, ka neko citu nelēju nekad. nobraucu vairāk kā 600 000km. vari ticēt vai neticēt, bet man probzas neradās pilnīgi nevienu reizi. pat -35C varēju dīzeli uzšķilt.
mans vērojums, ka problēmas ir tiem, kas nezina kā pareizi, vai arī vienkārši ignorē auto apkopes. kā zināms, tās ietver ne tikai motoreļļas nomaiņu.

ar to neko nezīmēju Tavā virzienā, jo neko par situāciju nezinu un nevaru operēt ar pieņēmumiem. tomēr, ja Tu saki, ka degvielas patēriņš Tev mainījies 40%!!! robežās, tad viennozīmīgi apgalvoju, ka nekur pasaulē nav iespējams ieliet tādu degvielu, kas "piedāvātu" tādu "performanci".

par godu visiem, kam "liekas", ka ar tādu vai šādu degvielu patēriņš bijis manāmi lielāks/mazāks, pārpublicēju vēlreiz citātu iz apjomīga Chevron pētījuma par tēmu.
tur augstākminētus apgalvojumus sauc par anekdotiskiem un piemin faktu, ka degvielas patēriņš dažādām kvalitātēm atšķiras pat tādu procentu, ko bez stenda nav iespējams noteikt.


Nite,
vecozēn, Tu taču esi dzelžu profs. nu nevar tehnikā izmantot šķietamības.
objektīvu degvielas sniegumu var noskaidrot tikai un vienīgi uz stenda.

piemēram:
savulaik rallija vecmeistars Caune ar Ford Focus no Ogres līdz Rīgai, ar to pašu vietējo Statoil degvielu, iekļāvās 3L/100km patēriņā. Bet vai tas ko pierāda par Statoil degvielas īpašībām? nē! tas ir tikai mārketings.

tāpat šeit pat MP galerijā atrodamā tabula pilnīgi neko neizsaka, kā vien to, ka Skandināvijā ir pilnīgi citi braukšanas apstākļi un iespējams pat uzvedība.


09 Jan 2013, 11:08:59 Niere rakstīja:
Tā kā citā diskursā "Moto degvielas patēriņš" parādās tik populārais mīts par "dramatisko degvielas kvalitātes un patēriņa atšķirību" LV un "Eiropā", pārpublicēju informāciju no Chevron:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

FUEL ECONOMY

Fuel economy in the U.S. is usually expressed as the number of miles traveled on one gallon of gasoline (miles per gallon, or mpg). Many drivers calculate vehicle mpg by counting the miles driven between fill-ups. Outside the U.S., fuel economy is usually expressed as liters per 100 kilometers (L/100 km).
Because controlling influencing factors is difficult and often impossible, driving on the road is not a reliable way to determine how fuel economy is affected by gasoline composition. A more accurate determination is possible under controlled laboratory conditions. A vehicle is mounted on a chassis dynamometer in a temperature-controlled space and driven through a specified operating cycle.
The weight or volume of the gasoline consumed during the cycle may be measured or the fuel economy may be calculated from the weight fraction of carbon compounds in the vehicle’s exhaust.
Figure 1.3 shows that the average fuel economies of two fleets of vehicles are proportional to the heating values of the gasolines tested.4 This is the relationship predicted by combustion theory. In the test, the newer fleet was composed of 1989 model-year cars and the older fleet included 1984–1985 model-year cars. The test involved two different sets of gasolines(Matrix A and Matrix B) that varied in aromatics content, olefins content, oxygen content, oxygenate type, and several other properties (see page 31). Results show that heating values can be used as surrogates for actual fuel economy measurements when considering the effect of gasoline composition on fuel economy.
Conventional fuels always have varied in heating value. One cause is the formulation differences among batches and among refiners. A survey of 1990–1991 conventional gasolines found that the heating value of summer gasolines varied over an 8 percent range.5 Heating value also varies by grade and by season. On average, the heating value of premium-grade gasoline is about 0.7 percent higher than regular grade because premium grade, in general, contains more aromatic hydrocarbons, the class of hydrocarbons with the highest densities. The heating value of winter gasoline is about 1.5 percent lower than summer gasoline because winter gasoline contains more volatile, less dense hydrocarbons. Oxygenated gasolines (see page 53) have lower heating values because the heating values of the oxygenate components are lower than those of the hydrocarbons they displace. The percentage decrease in heating value is close to the mass percent oxygen in the gasoline. For example, in keeping with federal regulations, gasoline in carbon monoxide nonattainment areas in the U.S. is oxygenated to a minimum of 2.7 mass percent oxygen during four or five winter months.6 The heating value of the oxygenated product is about 2.7 mass percent lower than that of conventional gasoline. In addition, federal RFG and California Phase 3 RFG in federal RFG areas are typically oxygenated year-round to an average oxygen content of about 2 mass percent. The resulting heating values are about 2 percent lower than that of conventional gasoline. California Phase 3 RFG also has limits on distillation temperatures and aromatics content, which has the secondary effect of lowering the density of the fuel. These limits reduce heating value by about another 1 percent.
The gasolines that produced the results displayed in Figure 1.3 were specially formulated to span a wide range of compositions. The compositional variations were much greater than those separating conventional and reformulated commercial gasolines. Thus, the results provide solid evidence that RFG does not exert an unusual effect on fuel economy.
Individual drivers have reported decreases of 10 percent, 15 percent, and even 20 percent in fuel economy when they began using RFG. Not surprisingly, many of the claims are anecdotal. Most drivers do not keep continuous fuel-economy records, so they don’t have a meaningful fuel-economy baseline for the gasoline they previously used. Even with a baseline, a fuel-economy value based on the consumption of a single tank of gasoline can be misleading. Drivers interested in fuel economy should average results over several tanks of gasoline or, better yet, over several months of driving.

Heating Value
Heating Value The heating value (also referred to as energy content) of gasoline is its heat of combustion, or the heat released when a known quantity of fuel is burned under specific conditions. In the U.S., heating value is usually expressed as British thermal units (Btus) per pound or per gallon at 60°F. The international metric (SI) units are joules per kilogram (J/kg) or joules per cubic meter (J/m3) at 15°C. For gross heating value, the water produced by the combustion is assumed to be recondensed to a liquid. For the lower net heating value, the water is assumed to remain a gas. All engines exhaust water as a gas, so net heating value is appropriate for comparing different fuels. Because gasoline is sold by volume, it is customary to express gasoline heating values per unit volume, specifically, Btu per gallon (or J/m3). This is the value that correlates with fuel economy because fuel economy is expressed per unit volume (mpg) in the U.S. or volume per distance (L/100 km) in much of the rest of the world. The densities of the hydrocarbons in gasoline vary over a much wider range from their heating values per unit weight. Consequently, compositional changes that result in density changes are accompanied by changes in heating value per unit volume. If the density of a conventional gasoline decreases, its heating value per unit volume also decreases.
Adding oxygenates to conventional gasoline also decreases heating value.
Oxygenates have lower heating values than hydrocarbons on both unit-weight and unit-volume bases. The amount of decrease depends on the amounts and identities of the oxygenates.


Factors Affecting Fuel Economy

Fuel economy is affected by a vehicle’s size, weight, aerodynamics, fuel delivery system, engine design, and transmission type. These factors remain constant for a specific vehicle.
There are, however, many variable factors that influence fuel economy. As mentioned, the heating value of gasoline is one. Weather conditions, air conditioner use, road conditions, the route driven, traffic, driving speed, and driving style are others. Fuel economy is also affected by the mechanical condition of the car, including the engine tune, wheel alignment, and tire pressure. Some of these non gasoline factors have the potential to cause substantial changes in fuel economy. Table 1.4 lists average and maximum effects published by the U.S. Environmental Protection Agency (EPA).
Carbonaceous engine deposits can build up over time and degrade fuel economy and other performance attributes, but these problems can be reduced with the use of deposit control additives. This subject is discussed in detail in Chapter 6, “Gasoline Vehicles – Deposit Control.”
Winter-related factors can combine to lower fuel economy up to 20 percent compared to summer factors. These include rain or snow on the road, which increases tire resistance.
In addition, for safety a driver may need to slow down to a less fuel-efficient speed. In cold weather, a richer air-fuel mixture is required to start and warm up an engine. Much of the warm-up is done at idle because of the need to defog or defrost windows. Also, in many vehicles, the air conditioner is operated to assist defogging. More energy is required to overcome the resistance created by the higher viscosities of cold lubricants, including engine oil, transmission fluid, and differential lubricant.
Short trips are worse for fuel economy than long trips because a cold engine uses more fuel than a warm engine and requires more energy to overcome the resistance of cold lubricants. Traffic jams and bumper-to-bumper driving exact a heavy toll on fuel economy.

Fuel Economy Road Test
The results of a Wisconsin on-road fuel economy test demonstrate that some of the above factors can have a much bigger effect on fuel economy than a small percentage change in gasoline heating value.



The test was designed to minimize all factors affecting fuel economy except gasoline composition. Fueled with various gasolines, vehicles were driven over the same route of 100 miles (161 kilometers) of urban and suburban roads. The fuel economy of each vehicle was measured four times for each gasoline: once in the morning and afternoon of the same day and again in the morning and afternoon of one day a week later. In some cases, a vehicle was driven by the same driver both days. Other vehicles were driven by more than one driver. When the results for the two weeks were compared, most of the fuel economies in the second week were lower. The differences were greater than 10 percent for a quarter of the car-fuel combinations. Two factors that probably contributed to the week-to-week differences were driver changes and a weather change.
Ambient temperatures were lower in the second week; on some days, noontime temperatures were as much as 17°C (30°F) cooler than the average noontime temperature of the preceding week.
The gasolines used in the Wisconsin test were commercial gasolines, either a conventional gasoline or a federal RFG oxygenated with methyl tertiary butyl ether (MTBE), ethyl tertiary butyl ether (ETBE), or ethanol (EtOH). When the results for all the road tests of all the vehicles were combined, the average fuel economy of the three oxygenated federal RFGs was 2.8 percent lower than the average fuel economy of the conventional gasoline. This value was much less than the 10 percent week-to-week difference for some of the car-fuel combinations but within the range predicted by the differences in the gasolines’ heating values.

OTHER PERFORMANCE FACTORS
Many gasolines available around the world contain oxygenates. In engines without closed-loop feedback systems, oxygenated gasoline leans the air-fuel mixture. Fuel leaning can cause some degradation in driveability, depending on an engine’s calibration.
Without fuel additives, deposits form throughout an engine’s intake system, including in the fuel injectors, carburetor, intake manifold, and intake ports and on the intake valves. Deposits can be very deleterious to engine performance, degrading driveability, decreasing power and fuel economy, and increasing emissions.
Today, we commonly discuss gasoline or gasoline powered vehicles and their impact on air quality. A number of metropolitan areas in the U.S. fail to meet one or more federal air quality standards. In some of these areas, on-road vehicles are responsible for more than half of the emissions that either primarily or secondarily cause violations of air quality standards.
Other major metropolitan areas throughout the world also are experiencing serious air pollution problems.
This chapter explains who regulates emissions and how and why they do it. It also explains which emissions come from vehicles and how those emissions are formed. Finally, it explains how emissions are affected by gasoline characteristics and how gasoline is being reformulated to help reduce emissions.
The explanations are complicated because they involve complex regulations and complex science. As a consequence, keeping this review short and simple is challenging. The numerous acronyms and abbreviations are unavoidable; both government regulation and science use them heavily.

ja nu kas: http://translate.google.com/

Offline

Niere
25. Jun 2013, 21:50#114

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8115

Braucu ar:


25 Jun 2013, 21:48:01 karlsons rakstīja:
Pielauju ka statoils arii varetu nekukulotiess, aber visi paarejie?

par citiem droši teikt nevaru.
ir dzirdēti varianti, taču lietās, kas tieši neskar lietotājus.

Offline

Coooool
25. Jun 2013, 21:50#115

Kopš: 06. Dec 2012

Ziņojumi: 2285

Braucu ar: Deltām

Karno cikla lietderības koeficients prātvēderiem.

[ Šo ziņu laboja Coooool, 25 Jun 2013, 21:53:02 ]



-----------------
moto.id.lv
Moto manuāļi, ceļojumi, padomi utt. Reģistrējies šeit

Offline

Niere
25. Jun 2013, 22:27#116

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8115

Braucu ar:

Coool nokillēja diskursu....
man gan arī nav vēlmes to darīt.
tāpat tā ir cīņa ar vējdzirnavām, jo pret ticību iet ar argumentiem ir tāpat kā ar zobu bakstāmo pret kalašu.

Starp citu, ne reizi vien esmu pārmetis Statoil mārketinga un pr deguniem viņu bezzobaino politiku, skaidrojot degvielas lietas.
viņu tēze vienmēr bija, ka tas tikai pastiprinās negatīvo viedokli, jo izskatīsies vai nu kā taisnošanās, vai kā iesaistīšanās vārdu kaujās. bet vārdu kaujās pēdējais vārds vienmēr ir žurnālistiem (eksperti visās jomās) un, protams, komentētājiem.

Offline

tarinsch-s
26. Jun 2013, 00:23#117

Kopš: 03. Dec 2008

No: Baloži

Ziņojumi: 320

Braucu ar: honda AFRICA TWIN.-CRF 450-CR250

E EEEE-esat iebraukushi auzas ar sho temu

Offline

Niere
26. Jun 2013, 00:56#118

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8115

Braucu ar:

esam jau esam

Offline

santae2001
11. Jul 2013, 17:53#119

Kopš: 11. Jul 2013

Ziņojumi: 6

Braucu ar:

Pārdodam, uzstādam degvielas ekonomijas iekārtas. Jaunās paaudzes ūdeņraža iekārtas ar apvienoto, kompakto elektroniku auto vai lauksaimniecības tehnikai, kuterim vai motociklam, benzīna, vai dīzeļdzinējam.
Sīkāks info pa tālruni 25911817

Offline

jurics
11. Jul 2013, 18:02#120

Kopš: 12. Apr 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 362

Braucu ar: Honda CRF1000DCT

Jā lūdzu Man ir Suzuki DL Vstrom ar neadekvāti lielu vidējo degvielas patēriņu - 3.8 litri uz 100km. Vai jūs varat uztaisīt, lai būtu ekonomiskāk ? Tuvā nākotnē gaidāms garš pārbrauciens, gribu ieekonomēt kādu kapeiku Cik tas maksā?

Offline