Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļas maiņa

AutorsZiņojums
shuttle
26. May 2019, 22:20#441

Kopš: 23. Mar 2012

No: Ogre

Ziņojumi: 786

Braucu ar: Triumph Scrambler Pedal to Metal edition

Kāds šeit piedāvā Castrol power 1 racing 4t 10w-40 4L, Hiflofiltro HF204 Black Premium Oil Filter, nolejamās skrūves gredzenu?

Offline

Kurzemnieks
06. Feb 2020, 13:26#442

Kopš: 29. Mar 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 4

Braucu ar: motorizētu transportu.

Kā būtu pareizi, vai vienalga?

Mocis nostāv visu ziemu siltā ofisā(+20 C)


1. Neuzsildu motoru,Skrūvēju vaļā un mainu eļļu , veco leju ārā utt.)

2. Uzsildu motoru ar visu veco eļļu , kas atkal salien visur un visās vietās un tad leju ārā no motora.


Vai nav tādas "pareizās" formulas?!

Paldies.

Offline

Indo
06. Feb 2020, 14:08#443

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2308

Braucu ar: Husky FC450 '15, CBF1000 '08, KTM Ark Minarelli 2T un lodāmuru pa plati


06 Feb 2020, 13:26:22 Kurzemnieks rakstīja:
Kā būtu pareizi, vai vienalga?

Mocis nostāv visu ziemu siltā ofisā(+20 C)


1. Neuzsildu motoru,Skrūvēju vaļā un mainu eļļu , veco leju ārā utt.)

2. Uzsildu motoru ar visu veco eļļu , kas atkal salien visur un visās vietās un tad leju ārā no motora.


Vai nav tādas "pareizās" formulas?!

Paldies.


Eļļu nolej tikai un vienīgi siltam motoram

-----------------

Offline

elf
06. Feb 2020, 15:28#444

Kopš: 29. May 2008

No: Alūksne

Ziņojumi: 1205

Braucu ar: Honda Transalp XL650V+Pav40,Jawa 634,Iž Planeta Sport ,Dnepr 11,Lada 4x4 .Rīga-7. Buhanka .


06 Feb 2020, 13:26:22 Kurzemnieks rakstīja:
Kā būtu pareizi, vai vienalga?

Mocis nostāv visu ziemu siltā ofisā(+20 C)


1. Neuzsildu motoru,Skrūvēju vaļā un mainu eļļu , veco leju ārā utt.)

2. Uzsildu motoru ar visu veco eļļu , kas atkal salien visur un visās vietās un tad leju ārā no motora.


Vai nav tādas "pareizās" formulas?!

Paldies.


1.variantā motora kapitālremonts pie 300 000 km
2.variantā motora kapitālremonts pie 300 500 km

Neticat,izmēģinat!

-----------------
-----------------
Ar motociklu nenoveco....

Offline

Indo
06. Feb 2020, 15:42#445

Kopš: 21. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 2308

Braucu ar: Husky FC450 '15, CBF1000 '08, KTM Ark Minarelli 2T un lodāmuru pa plati


06 Feb 2020, 15:28:43 elf rakstīja:

06 Feb 2020, 13:26:22 Kurzemnieks rakstīja:
Kā būtu pareizi, vai vienalga?

Mocis nostāv visu ziemu siltā ofisā(+20 C)


1. Neuzsildu motoru,Skrūvēju vaļā un mainu eļļu , veco leju ārā utt.)

2. Uzsildu motoru ar visu veco eļļu , kas atkal salien visur un visās vietās un tad leju ārā no motora.


Vai nav tādas "pareizās" formulas?!

Paldies.


1.variantā motora kapitālremonts pie 300 000 km
2.variantā motora kapitālremonts pie 300 500 km

Neticat,izmēģinat!


Un kā būtu trešajā variantā, tb: eļļas maiņa pēc un pirms sezonas?

-----------------

Offline

Kurzemnieks
06. Feb 2020, 16:18#446

Kopš: 29. Mar 2014

No: Rīga

Ziņojumi: 4

Braucu ar: motorizētu transportu.


06 Feb 2020, 15:28:43 elf rakstīja:

06 Feb 2020, 13:26:22 Kurzemnieks rakstīja:
Kā būtu pareizi, vai vienalga?

Mocis nostāv visu ziemu siltā ofisā(+20 C)


1. Neuzsildu motoru,Skrūvēju vaļā un mainu eļļu , veco leju ārā utt.)

2. Uzsildu motoru ar visu veco eļļu , kas atkal salien visur un visās vietās un tad leju ārā no motora.


Vai nav tādas "pareizās" formulas?!

Paldies.


1.variantā motora kapitālremonts pie 300 000 km
2.variantā motora kapitālremonts pie 300 500 km

Neticat,izmēģinat!


Tad jau tas nozīmē, pilnīgi vienalga. Lielu lomu tas nenozīmē..

Offline

budzis
06. Feb 2020, 18:43#447

Kopš: 25. Aug 2017

No: Rīga

Ziņojumi: 229

Braucu ar: TT

Eļļa jāmaina tikai pēc sezonas. Veco ārā, jauno iekšā, pavasarī startē un brauc.
Jaunai un svaigai eļļai ir pilnīgi vienalga, vai tā ziemu nostāv motorā vai kanniņā uz plaukta.

Offline

martinss
06. Feb 2020, 20:11#448

Kopš: 24. Sep 2008

Ziņojumi: 3662

Braucu ar: QWERTY...

Principā- nē. Bet es parasti siltam leju ārā- vienkārši ilgāk jāpagaida, bet gan jau arī biku vairāk iztek.
Atstāju uz kādu stundu un daru ko citu.


06 Feb 2020, 16:18:55 Kurzemnieks rakstīja:

Tad jau tas nozīmē, pilnīgi vienalga. Lielu lomu tas nenozīmē..


-----------------
Actually, dumbass, helmets and body armor save lives. Loud pipes just annoy the neighbors.

Offline

mezamaris
06. Feb 2020, 23:28#449

Kopš: 20. Jun 2011

Ziņojumi: 5287

Braucu ar:

+1

Offline

mexa
07. Feb 2020, 00:02#450

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

Smagas frakcijas aukstai ellai paliek vairak pielipusas karterii, siltam tas viss vieglak iztek. Esmu pamanijis starpibu kartera/sienu tiriba lejot aukstu/karstu

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

mezamaris
07. Feb 2020, 00:24#451

Kopš: 20. Jun 2011

Ziņojumi: 5287

Braucu ar:

Neķer blusas

Offline

UgunsX
07. Feb 2020, 08:26#452

Kopš: 14. Jun 2014

Ziņojumi: 605

Braucu ar:

1. izlej veco
2. ielej jauno
3. atver aļāku
Gatavs

Offline

Sergejs80
07. Feb 2020, 16:46#453

Kopš: 26. Jul 2013

Ziņojumi: 1202

Braucu ar: V-Strom

Kurzemnieks
Foršāk jau eļļa iztek no silta motora.
Es parasti pirms ziemas miega izbraucu un nomainu eļļu. Ja vēl patrāpās labs laiks, tad izbraucu vēl kādu reizi un lieku nost. Pavasarī šķiļu un braucu!

Offline

sandisv
07. Feb 2020, 17:35#454

Kopš: 17. Aug 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 29

Braucu ar: Varadero XL1000


07 Feb 2020, 16:46:39 Sergejs80 rakstīja:
Kurzemnieks
Foršāk jau eļļa iztek no silta motora.
Es parasti pirms ziemas miega izbraucu un nomainu eļļu. Ja vēl patrāpās labs laiks, tad izbraucu vēl kādu reizi un lieku nost. Pavasarī šķiļu un braucu!


Ja jau ar jauno eļļu izbrauci tad jau vairs nav forši, uzkarsa, nāca klāt degvielas daļiņas, sēra savienojumi, pa ziemu vēl kondensāts no kartera sienām un viss, oksidācija, kapremonts pēc 300 499 km.

Offline

cnn
07. Feb 2020, 20:04#455

Kopš: 25. Jul 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 1424

Braucu ar: motociklu


07 Feb 2020, 17:35:02 sandisv rakstīja:

07 Feb 2020, 16:46:39 Sergejs80 rakstīja:
Kurzemnieks
Foršāk jau eļļa iztek no silta motora.
Es parasti pirms ziemas miega izbraucu un nomainu eļļu. Ja vēl patrāpās labs laiks, tad izbraucu vēl kādu reizi un lieku nost. Pavasarī šķiļu un braucu!


Ja jau ar jauno eļļu izbrauci tad jau vairs nav forši, uzkarsa, nāca klāt degvielas daļiņas, sēra savienojumi, pa ziemu vēl kondensāts no kartera sienām un viss, oksidācija, kapremonts pēc 300 499 km.


Jà, esmu to dzirdèjis no meistariem. Ka ja pirms ziemas gulas maina ellu, tad pec nomainas uzkarse dzineju un lidz pavasarim.

A ja mocis nostavejis auksta garaza ar veco ellu, ka pavasari labak? Ari skilt klat, uzkarsejot dzineju un tad liet ara, drosi vien.

-----------------

~CNN~ (C)ilveks (N)o (N)ekurienes

Offline

lomsz
07. Feb 2020, 20:11#456

Kopš: 08. Nov 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 815

Braucu ar: XV 1700 RS Warrior

Tak šito jau sen noskaidrojām... Pirms dažam labam eļļu speciālistam nobrauca jumts pa reliģisko līniju, viņš skaidri un pārliecinoši izskaidroja, ka labāk mainīt eļļu pirms ieziemošanas. Ja galīgi nav ko darīt un mocis ar zelta virzuļiem, var pieliet pilnu motoru ar svaigu eļļu uz ziemu, pavasarī liet svaigu vēlreiz, tad toč korozijas un oksidācijas sātans netiks klāt mīluļa dvēselei...

Offline

Niere
08. Feb 2020, 18:26#457

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8114

Braucu ar:

Te dikti sen tapis raksts, kas savulaik bija pieejams tīklā, bet tagad nācās celt laukā no *.php datnes, jo vietne vairs neeksistē.
Tā kā pēc šī raksta publicēšanas masveidā pienāca apmēram šādi jautājumi "nobraucu 1000km sezonā, vai jāmaina?", tad uzreiz atbildu:
ja eļļa netiek piesārņota ar degvielu, kondensātu, antifrīzu, gaisā esošām drazām, liela daudzuma nodiluma materiāliem utt. tad tas visdrīzāk problēmas neradīs un neradīs arī pusē no nomaiņas intervāla. taču bez eļļas analīzes to neviens drošticami apgalvot nevar, tādēļ arī tehnikas ražotāji nosaka maiņu jubkurā gadījumā pirms jebkuras ilgstošas uzglabāšanas.
mans subjektīvais viedoklis - 1/5 daļa no intervāla nebūtu jābūt problēmai.

*****
Motocikla eļļas maiņa: pirms vai pēc ieziemošanas?

Par eļļas maiņu pirms/pēc ziemošanas un pašu procedūru viedokļi moto dīdītāju vidū ir visnotaļ savstarpēji izslēdzoši un pretēji. Turklāt abus viedokļus aizstāv aptuveni līdzīgs skaits. Grūti ko spriest par mehāniķu proporciju šajā kontekstā, taču arī šajā vidē viedokļi mēdz būt atšķirīgi pat tehnikas jomā izglītotiem un pieredzējušiem meistariem.
Cik nācies lasīt instrukciju rokasgrāmatas , ja ir sadaļa par ilgstošu uzglabāšanu vai ieziemošanu, tehnikas ražotāji VIENMĒR iesaka eļļu nomainīt pirms tās. Tā arī no eļļu ražotāju puses vienmēr būs ieteikums motoreļļu mainīt pirms jebkuras ilgstošas uzglabāšanas.
Instrukciju rokasgrāmatās un dažādās amatieru/profesionāļu vietnēs, kā pamatojumu eļļas maiņai pirms ilgstošas uzglabāšanas, piesauc
eļļas oksidācijas (novecošanās) rezultātā radušās skābes. Vairāk parasti nekas netiek paskaidrots, tādēļ mēģināšu aprakstīt, kas ar skopo frāzi saprotams.
Lai izprastu ķīmiskos procesus eļļas novecošanas gaitā, un kādēļ vispār eļļa jāmaina, izlasi nodaļu „<a href="/ellas-oksidacija" target="_self">Eļļas oksidācija jeb novecošana</a>”. Īsumā – eļļai novecojot, tās viskozitāte palielinās, piedevas izstrādājas un neveic vairs paredzēto funkciju. Bet galvenais – eļļā notiekošie ķīmiskie procesi rada skābes koroziju, kas var korodēt gultņus un citu detaļu virsmas. Un te svarīgi piebilst, ka gadījumā, ja ķīmisko koroziju jau var konstatēt ar neapbruņotu aci, tad tā jau ir visai galēja korozijas forma. Korozija sākas ar mikrona izmēra (acs radzamības robeža 40mikroni) korozijas perēkļiem uz nerūsējošā tērauda vai citu metālu virsmām un korozijas blakusprodukti veido abrazīvas daļiņas.
Minētajā nodaļā teikts, ka eļļai ir sārmainu piedevu rezerve, kuras neitralizē kaitīgās skābes. Kā zināms, motociklu motoreļļas atbilst dažādām kvalitātes klasēm (API; JASO u.c.). Ja tiek lietotas motocikla ražotāja noteiktās klases eļļas, tām būtu pilnvērtīgi jākalpo visu ražotāja noteikto nomaiņas intervālu. Tātad visus četrus, sešus vai pat padsmit tūkstošus kilometru nekādām skābēm eļļā nebūtu jāparādās (sārmu saturošās piedevas tās neitralizē) un tā visdrīzāk arī notiek.
Rodas it kā loģisks jautājums – ja reiz eļļā skābes ir neitralizētas, kam gan to jāmaina pirms ziemošanas? Īpaši, ja nobraukts mazāk par ražotāja noteikto intervālu. Izdevīgāk taču pilnīgi svaigu eļļu mainīt pavasarī.
Parasti šajā loģikas ķēdē netiek ņemts vērā svarīgs apstāklis – ja motorā tiek atstāta jau lietota eļļa, tajā esošie sadegšanas un oksidācijas produkti, citkārt arī degviela, glikols, ūdens, vides netīrumi un nodiluma materiāls, turpina eļļu oksidēt ziemošanas / uzglabāšanas laikā. Īpaši strauji tas var notikt eļļas filtrā.
Uz motora iekšējām virsmām esoša eļļa turpina oksidēties, jo ir liels saskarsmes laukums ar gaisā esošo skābekli. Metāli, īpaši vara sakausējumi, šajā gadījumā darbojas kā oksidācijas ķīmisko reakciju katalizators.
Tā kā mēs nezinām, kādā pakāpē eļļa oksidējusies ieziemošanas brīdī, grūti prognozēt, kas ar eļļu būs noticis pēc 3-6 mēnešiem. Turklāt oksidācijas procesu ietekmē motocikla uzglabāšanas apstākļi. Arguments pret eļļas atstāšanu motorā ir arī nevēlamo daļiņu nogulsnēšanās karterī un dažādās eļļošanas kanālu nišās.
Ja motocikla tehniskais stāvoklis ir nevainojams, lietota augstvērtīga sintētiska eļļa un slodze mērena, oksidācijas process būs lēns. Tad varētu pieņemt, ka ar, piemēram, ¼ vai pat 1/2 nobraukuma intervālu motociklu varētu arī atstāt ziemot ar lietoto eļļu. Taču pat šajā gadījumā bez lietotās eļļas analīzes viennozīmīgi apgalvot, ka eļļa arvien ir nevainojama, nevar. Lielākā daļa analīžu atskaites ar pārsniegtām kāda(-u) testu vai elementu robežām, tehnikas īpašniekiem ir pārsteigums. Nereti nākas konstatēt, ka pat gandrīz jaunā tehnikā notiek kāds nevēlams process. Tātad uz paša priekštatu un sajūtām par tehnikas stāvokli pietiekamā mērā paļauties nevar.
Summējot visus apsvērumus, mans subjektīvais verdikts ir – mērēni lietota eļļa motorā ar normāli funkcionējošām degvielas padeves un gaisa filtrācijas sistēmām līdz pavasarim nav pasaules gals, taču noteikti nav pareizā attieksme pret tehnikas ilgtspēju.
Zīmīgi, ka, pavasarī nomainot eļļu, motocikla īpašnieks visdrīzāk neuzzinās, eļļa „izvilka” vai tomēr nē. To viennozīmīgi būs grūti noteikt pat izjaucot motoru. Lielākoties ar cilvēka maņām nevar noteikt eļļā notikušos procesus. Ja var noteikt, tad tā jau ir katastrofa. Uzskatu, ka tieši vizuālu, ožas, taustes pazīmju neesamība vainojama tik populārā viedoklī – eļļu droši var mainīt pēc ziemas/uzglabāšanas.
Iespējams šajā brīdī daudzi moto īpašnieki nodomāja, ka viņu ekskluzīvās 'ieziemošanas' rutīnas ļauj izvairīties no aprakstītajām problēmām un tādēļ eļļu pirms ziemošanas nemainīt. Nodaļā „<a href="/viltnieku-risinajumi" target="_self">Viltīgā motobraucēja risinājumi</a>” izvērtētas dažu šādu viltību varbūtējās sekas.

Offline

mexa
08. Feb 2020, 19:23#458

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

Atlausos spamu-
Dzeses skidrumu kvalitaate-kur iesperas? runa shai gadijuma par g12+, nopluudes vietaa nenormaali cukurojas, tas ir efekts vai defekts sastava, un jamaina kvalitativaks kuulants? Daziem auto manu taadu, un daziem kam "cukurojas" pie stucera nopluudes(nopluude nenotiek ilgi stavot, bet salidzinosi neilga laika perioda) un kraaso sarkanaa kraasaa detalas apaksaa.

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

lomsz
08. Feb 2020, 21:07#459

Kopš: 08. Nov 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 815

Braucu ar: XV 1700 RS Warrior

G12- sarkanais... Esmu padzīvojušiem močiem novērojis cukurošanos arī ar zaļo šķidrumu... Pirms laika, kad mēģināju iedziļināties jautājumā par dzeses šķidrumiem ar mērķi ieliet močiem labāko pieejamo, nonācu pie slēdziena, ka nav vēl joprojām kopēja starptautiska ražotājiem saistoša standarta... Šķiet, ka arī šinī topikā tas tika apspriests... Mans secinājums ir palikt pie sarkanā šķidruma ar G12 apstiprinājumu no brendīga ražotāja un MAINĪT dzeses šķidrumu atbilstoši manuālim vai biežāk. Kā arī pārbaudīt regulāri līmeņus, īpaši pēc kritieniem, ka mēdz iztecēt...

Offline

mexa
08. Feb 2020, 21:40#460

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

Mochiem man tada nebija, bet pa punktiem-
Redzeets ir daudz kaa, bet tur kur bija nesmuki tas viss bija mazaka problema-sroti.
Sho lietu pamaniiju nesen klienta autosiem, kam kraasojas g12 kam nee. Un viens eksemplaars, vienaa savienojumaa baigi nocukurots.
Par to cepiens, kas tam katalizators un vispar iemesls.nopluude ok, tas zinaams, bet zinot cik sen bija vienoti stuceri, un tik daudz cukura... kapeec?
Mociem leju dazaadi, klienta velme un maks.
pec kataloga, razotaji parasti motul vai fuchs. G12+ arii, jo nesatur silikaatus, bet tas iet reti. Redzot taadu varbut nahuj to g12 mociem...

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline