Online
Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Elektriskie motocikli
Autors | Ziņojums |
DeeCee | | Kopš: 23. Aug 2019
Ziņojumi: 70
Braucu ar: Teneri
| Elektroauto jau ir reāli gatavi aizstāt parastos, moto vēl nav tikuši tik tālu, kā otrais moto, lai brauktu uz darbu, pietiktu, bet bateriju tehnoloģijai jāatīstās lai varētu ilgākus gabalus braukt. Dēļ bateriju svara vairāk fokusējas uz uzlādes ātrumu, nevis attālumu, 200km pa šoseju un 30min uzlāde jau nav nekas nesasniedzams, kas, kombinācijā ar normālu uzpildes staciju tīklu, būtu pietiekami.
te ir par tagadējo realitāti ar zero 
https://www.rideapart.com/articles/364965/there...the-zero-part-1/
Par mežā braucamo - īsiem izbraucieniem perfekts, atkrīt čakars ar motora apkopēm un nav tā pļarkšķēšana - pašam mierīgāk un mazāk izbesīti apkārtējie iedzīvotāji, bet imo vēl nav gatavi aizvietot benzīnu.
25 Sep 2019, 11:22:40 mezamaris rakstīja:
Kāmēr 80 procentu elektroenerģijas iegūs sadedzinot cieto kurināmo,tas viss būs liela krāpšana.
šo argumentu oranžā mēslu maisa administrācija US grib izmantot - pat auto gadījumā joprojām ir tīrāk, jo ir iespējama kvalitatīvāka gāzu filtrēšna. Var diskutēt par ražošanas tīrību un pārstrādi, bet tur ir pārāk daudz mainīgo - te ir raksts https://www.apnews.com/86498e7aeb41418dbbe74282c738da69
According to the U.S. Department of Energy, a gas-powered passenger vehicle emits on average about 11,435 pounds of planet warming carbon dioxide per year. EVs produce zero tailpipe emissions, so their carbon footprint comes from how the electricity charging them is sourced.
So, if the power is coming from sources such as hydroelectric dams, wind turbines or solar panels, the carbon footprint is much lower than for electricity generated by burning fossil fuels. Nationally, according to DOE estimates, that averages out to about 4,352 pounds of CO2 equivalent per year — less than half the average for gasoline vehicles. [ Šo ziņu laboja DeeCee, 25 Sep 2019, 12:26:40 ] | Offline
| | |
karlo1941 | | Kopš: 28. Feb 2019
Ziņojumi: 509
Braucu ar: BMW
| drosmīgi būtu braukt pa mežu,purvu un utc, līdz vienā brīdi saproti, ka vairs netiec mājās.
a braukt uz mežu ar piekabi ... nu nez ...
----------------- citi nav vainīgi, ka pats tāds | Offline
| | |
kba-pro | |  Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 949
Braucu ar:
| Interesanta informācija salīdzināšanai. Kilogramā degvielas ir tikpat enerģijas, cik 60 kilogramos bateriju.
Tukšas baterijas sver tikpat, cik pilnas.
Tukšās baterijas ir nepieciešams kaut kur utilizēt. | Offline
| | |
|
jurics | |  Kopš: 12. Apr 2009
No: Rīga
Ziņojumi: 361
Braucu ar: Honda CRF1000DCT
|
Maximum: 132 km/h
Charging time: 5,6 h
Autonomy: 146 km
Gribu 
Dārgs maita  [ Šo ziņu laboja jurics, 26 Sep 2019, 08:12:47 ] | Offline
| | |
martinss | |  Kopš: 24. Sep 2008
Ziņojumi: 3652
Braucu ar: QWERTY...
| Precīzi. Kamēr baterijas nebūs apmēram tikai kādas 2-3 reizes lielākas par attiecīgo benzīna bākas izmēru, nekas reāli lietotajams nebūs.
2-3 reizes lielākas viņas var būt, jo elektromotors aizņem daudz mazāk vietas, transmisija arī daudz vienkāršāka. Līdz ar to šo telpu var arī aizpildīt ar baterijām.
26 Sep 2019, 04:22:35 kba-pro rakstīja:
Interesanta informācija salīdzināšanai. Kilogramā degvielas ir tikpat enerģijas, cik 60 kilogramos bateriju.
Tukšas baterijas sver tikpat, cik pilnas.
Tukšās baterijas ir nepieciešams kaut kur utilizēt.
[ Šo ziņu laboja martinss, 26 Sep 2019, 19:50:13 ]
----------------- Actually, dumbass, helmets and body armor save lives. Loud pipes just annoy the neighbors. | Offline
| | |
martinss | |  Kopš: 24. Sep 2008
Ziņojumi: 3652
Braucu ar: QWERTY...
| Pieskaiti visus zudumus uz pārvades līnijām, transformatoriem, lādēšanas iekārtām utt.
Ja vēl vēja/ūdens enerģijas gadījumā to vēl var ignorēt, tad tās elektrības gadījumā, kuru ražo no kurināmā, kopējais lietderības procents pret iekšdedzes dzinēju diezko labi neizskatās...
Tāpat neesmu redzējis cik mēslu paliek pāri pēc eletroauto saražošanas pret iekšdedzes dzinēja auto... Respektīvi, iekšdedzes dzinējs pret baterijām ar elektromotoru, jo pārējais jau ir tas pats.
25 Sep 2019, 11:33:02 MartinsR rakstīja:
nuu, tik traki arī nav, Latvijā šobrīd atjaunojamā enerģija tuvojas 40% atzīmei. Turklāt ir valstis kā piemēram Dānija, kuras ar to ne tikai nodrošina iekšējo patēriņu 100% apmērā, bet vēja enerģiju jau tirgo uz āru - citiem.
[ Šo ziņu laboja martinss, 26 Sep 2019, 19:56:04 ]
----------------- Actually, dumbass, helmets and body armor save lives. Loud pipes just annoy the neighbors. | Offline
| | |
martinss | |  Kopš: 24. Sep 2008
Ziņojumi: 3652
Braucu ar: QWERTY...
| Paskaties kad parādījās pasaulē pirmais elektrotransports...
Principā tur nekādas lielas attistības jau nav sen. Pēdējais lēciens bija tikai tad, ka parādījas pietiekami kompakti un jaudīgi pusvadītāji lai izveidotu motoru kontrolierus. Vairāk tur arī nav daudz ko uzlabot.
Tā kā runāt var tikai un vienīgi par bateriju attīstību, tā ir vienīgā lielā problēma šajā jomā. Un jau kopš pašiem pirmajiem šāda veida transporta līdzekļiem.
Pašdarbnieki jau ļoti sen parastajos ielas auto lika svina baterijas un vizinās, ir pat veseli forumi.
Ja Latvijā nebūtu aizliegta (de facto) šāda pārbūve, pats sen priekš pilsētas vienu autosu būtu pārbuvējis un vizinātos vasarās.
Pagaidām izskatās, ka tiem, kuri jau ieplānojoši likvidēt iekšdedzes dzinējus uz ielām pēc pārdesmit gadiem, var nākties ar nelielu kaunu šos termiņus pagarināt. 
25 Sep 2019, 10:27:30 MartinsR rakstīja:
tā jau ir, no elektrības vairs nekur neaizbēgsim, tas vairs nav VAI bet gan KAD jautājums.
...
redzot, kādiem lēcieniem attīstās elektrotransports, laikam jau prātīgāk ir vēl kādus gadus paciesties, kamēr cena/jauda/reindžs paliks pievilcīgāks, un tikmēr tajās dienās kad gribas braukt pa mežu, paņemt nomā iekšdedzes krosa tehniku, kā līdz šim esmu darījis 
[ Šo ziņu laboja martinss, 26 Sep 2019, 20:06:03 ]
----------------- Actually, dumbass, helmets and body armor save lives. Loud pipes just annoy the neighbors. | Offline
| | |
tiesnesis | |  Kopš: 09. Apr 2018
Ziņojumi: 44
Braucu ar: CBR1000RR, R6
| Jo degviela bākā tiek ieteleportēta bez zudumiem
Un kāds ir lietderības koeficients transformatoriem, elektrības pārvadei un elektromotoriem? un kāds ir iekšdedzes dzinējiem
https://www.rvt.lv/GRAMATAS/Energjetikju_gramat...ars_knipskis.pdf
26 Sep 2019, 19:55:22 martinss rakstīja:
Pieskaiti visus zudumus uz pārvades līnijām, transformatoriem, lādēšanas iekārtām utt.
Ja vēl vēja/ūdens enerģijas gadījumā to vēl var ignorēt, tad tās elektrības gadījumā, kuru ražo no kurināmā, kopējais lietderības procents pret iekšdedzes dzinēju diezko labi neizskatās...
Tāpat neesmu redzējis cik mēslu paliek pāri pēc eletroauto saražošanas pret iekšdedzes dzinēja auto... Respektīvi, iekšdedzes dzinējs pret baterijām ar elektromotoru, jo pārējais jau ir tas pats.
25 Sep 2019, 11:33:02 MartinsR rakstīja:
nuu, tik traki arī nav, Latvijā šobrīd atjaunojamā enerģija tuvojas 40% atzīmei. Turklāt ir valstis kā piemēram Dānija, kuras ar to ne tikai nodrošina iekšējo patēriņu 100% apmērā, bet vēja enerģiju jau tirgo uz āru - citiem.
| Offline
| | |
martinss | |  Kopš: 24. Sep 2008
Ziņojumi: 3652
Braucu ar: QWERTY...
| Tieši tāpat degviela teleportējas līdz elektrostacijai. 
Nu, saskaiti visu kopā, liekas, esi ļoti zinošs. Vienkārši interesanti. 
26 Sep 2019, 20:05:12 tiesnesis rakstīja:
Jo degviela bākā tiek ieteleportēta bez zudumiem
Un kāds ir lietderības koeficients transformatoriem, elektrības pārvadei un elektromotoriem? un kāds ir iekšdedzes dzinējiem
https://www.rvt.lv/GRAMATAS/Energjetikju_gramat...ars_knipskis.pdf
----------------- Actually, dumbass, helmets and body armor save lives. Loud pipes just annoy the neighbors. | Offline
| | |
mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
| Sāk izskatīties pēc reliģiskā topika...
Gribās vemt. | Offline
| | |
martinss | |  Kopš: 24. Sep 2008
Ziņojumi: 3652
Braucu ar: QWERTY...
| Pēc reliģijas izklausās viss tas pressings par elektro nākotni tagad, jo vēl nav saprotams kad (un vai) būs vajadzīgās ietilpības baterijas...
26 Sep 2019, 20:21:28 mezamaris rakstīja:
Sāk izskatīties pēc reliģiskā topika...
Gribās vemt.
[ Šo ziņu laboja martinss, 26 Sep 2019, 20:35:45 ]
----------------- Actually, dumbass, helmets and body armor save lives. Loud pipes just annoy the neighbors. | Offline
| | |
MartinsR | |  Kopš: 26. Aug 2010
No: Rīga
Ziņojumi: 1239
Braucu ar: KTM Duke 790
|
26 Sep 2019, 20:35:15 martinss rakstīja:
jo vēl nav saprotams kad (un vai) būs vajadzīgās ietilpības baterijas...
šis grafiks vedina domāt, ka būs gan 
----------------- Riders on the storm | Offline
| | |
mezamaris | | Kopš: 20. Jun 2011
Ziņojumi: 5287
Braucu ar:
| Latvenergo berzē rokas. | Offline
| | |
Edziz | | Kopš: 17. Sep 2016
Ziņojumi: 9
Braucu ar: cbr
|
25 Sep 2019, 02:53:30 Archy96 rakstīja:
24 Sep 2019, 14:50:22 kba-pro rakstīja:
Viena fane tiko ANO teica uzrunu raudulīgā balsī. Atdod viņai nozagto bērnību, nopērc šo dzelzi.
Tā mazgadīgā histēriķe jau ir pusi pasaules izbesījusi, bet nekas, kā drusku paaugsies, tā politiskais bacgrounds atradīs citu tādu pašu mazgadīgo un turpinās ķert haipu 
Piešaušu uguni reliģijas topikam. Palīdzības līnija apvainotajiem | Offline
| | |
Kavacky | |  Kopš: 05. Jun 2011
No: Salaspils
Ziņojumi: 392
Braucu ar: GTI TDI, Suzuki XF650 Freewind
| Elektromotors ar visiem pribambasiem ir vienkāršāks un jaudīgāks. Zinātniski izmērāms fakts.
Jā, strāva kaut kur ir jāsaražo, da kaut no oglēm, pajāt, bet centralizēti tas notiek kudi efektīvāk nekā tad, ja to dara katrs par sevi.
Jebšu jums katram mājās ir pa malkas apkures krāsnij un dīzeļģeneratoram, lai nav skali apgaismojumam jādedzina?
Baterijas saražot prasa daudz resursu, a nav pie kājas, ja tavās rokās esošais galaprodukts normāli strādā? 
-----------------
| Offline
| | |
envy | |  Kopš: 21. Jul 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 1632
Braucu ar: labiem drapakiem
| interesanta tēma.
auto pasaulē jau šobrīd ir varianti ar normālu range - vw id3, porsche taycan, nissan note, tāpati tesla, audi etron. tur range sasniedzis 400 km, kas mani jau uzrunā kā transportu no a uz b. tas noteikti ir lētāk, vienkāršāk, klusāk, mazāk smirdīgi un citādi loģiskāk. mani galīgi nesatrauc gretas raudas par dabas piesārņojumu un cik gramus vairāk vai mazāk co2 izmešu būs saražojot bateriju vai elektrību, bet ideja ka mājās garāžā iespraud lādētājā un ir range uz teju nedēļu lietošanu liekas baigi zajebis.
vai es gribētu elektrisko moci, laikam nē. bet ja es moci izmantotu kā tikai transportu, a ber protams, ka tad jā.

----------------- KTM EXC 300 TPI SixDays
KTM 790 Adventure R Rally
| Offline
| | |
TIGER | |  Kopš: 25. Mar 2009
Ziņojumi: 43
Braucu ar:
| Tagad arī Rīgā ir aptaustāms un izbraucams Tinbot elektriskaois mocis.
https://www.tinbot.lv/[ Šo ziņu laboja TIGER, 22 Oct 2020, 17:43:12 ] | Offline
| | |
Archy96 | |  Kopš: 22. Apr 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 13383
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
|
22 Oct 2020, 16:10:00 TIGER rakstīja:
Tagad arī Rīgā ir aptaustāms un izbraucams Tinbot elektriskaois mocis.
https://www.tinbot.lv/
Davai testu pa Knauf karjeru 
----------------- BevelGear Individual Solutions | Offline
| | |
alien25209 | |  Kopš: 19. May 2013
Ziņojumi: 26
Braucu ar:
|
22 Oct 2020, 16:10:00 TIGER rakstīja:
Tagad arī Rīgā ir aptaustāms un izbraucams Tinbot elektriskaois mocis.
https://www.tinbot.lv/
Pirmais, laikam apmaksātais komentārs no Goblina  | Offline
| | |
kba-pro | |  Kopš: 24. May 2012
Ziņojumi: 949
Braucu ar:
| EU Green Deal ietvaros kantoris nopirka elektroauto testam, kaukāc mazais sūc. Lielie pipari grib braukt ar resnajiem elektroauto. Pirmās atziņas, no rozete lādēšana ir irsā ilgi, vajag staciju.
Pašreiz norit sarunas ar BLR ražotāju par normālās uzlādes stacijas pirkšanu lai to mēslu varētu ātri uzlādēt nu aptuveni 2-4h. Stacija tā ir kaste kuru baro no 3F. Maksā 20K. Lētā versija 4-6h maksā 12k.
Nu tā apmēram, tas jāpieliek pie auto cenas manuprāt. | Offline
| | |
|
|